Trip ke Jepun - Hari Pertama : Jalan-jalan di Doutonbori dan Shinsaibashi

Alhamdulillah bilik baru dibersihkan jadi boleh check-in.  UA8 dapat bilik di tingkat 3.  Bilik agak sempit dengan dua katil single.  Bolehlah untuk tidur 8 beranak.  2 malam je....  Tapi yang tak best plugnya tak seperti yang disangka.  Ingkatkan kaki 2 bulat, rupanya kaki 2 leper.  Lepas tu support 110w saje.... Bawak periuk nasi 240w.  Sedih suami kerat plug periuk yang baru beli tukar pada 2 pin.  Memang boleh tukar balik tapi tak cantiklah dah... : (   Nak bagi cepat nasi masak, guna air mendidih.  Tu pun biarkan sejam baru nasi tak de jelatah.

Dah susun beg2, solat, rehat sekejap kemudian turun ke lobi.  Berkumpul pukul 4.00 untuk memulakan aktiviti pertama iaitu berjalan di sekitar Doutonbori dan Shinsaibashi (kawasan shopping).
Perjalanan kami dari M14 ke M20
Keluar dari Namba Station ke kanan dan ambil laluan belah kiri.
2 tempat yang popular di Osaka
Berjalan-jalanlah kami sehingga letih dan balik ke hotel maghrib.  Masing-masing balik sendiri ke hotel.  Dengar cerita di sini harga lens kamera paling murah.  Tapi sebab baru beli lens di Lazada.Com jadi tak teruja sangat nak survey kat situ.


Trip ke Jepun - Hari Pertama : Jalan-jalan di Doutonbori dan Shinsaibashi Trip ke Jepun - Hari Pertama : Jalan-jalan di Doutonbori dan Shinsaibashi Reviewed by Gerbang Maklumat on 9:12 PM Rating: 5

3 comments:

  1. salam kenal....

    shopping barangan electric ke yg murah kat sini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.. tak juga. Kalau beli pun takut tak sesuai dengan letrik kita. Dengar cite lens camera yang murah.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.