Persiapan Hari Raya

Dulu-dulu bila sebut Raya je, perasaan teruja tu sukar digambarkan. Tak sabar rasa nak balik kampung, lebih-lebih lagi kalau masa tu turn beraya di kampung sendiri.


Lihatlah kemeriahan bila berjumpa mak, adik-beradik dan saudara mara. Tetapi perasaan tu tidak lagi sama dengan sekarang.  Mungkin faktor umur dan anak-anak sudah meningkat dewasa, ramai pulak tu ditambah lagi perasaan sayang untuk meninggalkan hari-hari terakhir berpuasa tanpa menambah amalan yang digandakan berkali-kali pahalanya oleh Allah.

Persiapan baju raya, UA8 telah sediakan diawal puasa tetapi biasalah untuk sampai kepada hari raya, penambahan kuantiti berlaku.  Kalau di awal rancang dua, sehingga hari terakhir puasa mungkin akan jadi tiga atau empat pasang sorang.  Kuih raya pula, UA8 order online phone je dengan adik di Kuantan, tu pun tahun ni lambat.  Alhamdulillah dia buat second round, kalau tak ambil mana yang ada.  Biskut wajib ada tiap tahun Almond London, Choc Chip dan Tat. 

UA8 ambil pendekatan ringkas dan mana ada je untuk raya tahun ni sebab UA8 sekarang hari-hari berbuka dan solat di markaz, balik memang letih.. letak kepala je terus tidur. zzzzzzzzzzzzzzz
Persiapan Hari Raya Persiapan Hari Raya Reviewed by Gerbang Maklumat on 7:47 PM Rating: 5

2 comments:

  1. selamat menyambut hari raya UA8 :)

    ReplyDelete
  2. Sama-sama. Tengah fikir ni pagi raya nanti nak buat apa kat homestay. Rendang sardin atau sardin dendeng? Takkan nak terjah rumah orang pagi-pagi...

    ReplyDelete

Powered by Blogger.